Tuesday, June 28, 2011

Работилница за кексчета


Този път кексчетата бяха за подарък за една прекрасна, нестандартна и обичана жена. Не от мен обичана, моля! Аз само ги опекох и украсих по молба на обща близка приятелка.

Идеята беше да повторя варианта на бебешки кексчета - моята дружка беше опитвала момичешката версия на представените вече тук кексчета за бебе Борис - кексчета за Ния, които скоро правих:


Само че липсата на маскрапоне в близките магазини наложи промяна в плана и кексчетата от сметаново-шоколадови се оказаха изцяло шоколадови. Което на мен ми допада много повече, но избягвам да го правя често, защото от толкова много какао децата обезумяват.

За самите кексчета ползвах изпитаната рецепта за шоколадови къпкейк-ове, а отгоре сложих лек, но с интензивен вкус шоколадов мус, за който ще са ви необходими:

500 мл сладкарска сметана
3 шоколада (300 г) - по избор млечен, натурален или комбинация от двата. Или бял, ако ви допада. Аз не съм му фен и никога не съм го ползвала.

Сметаната се разбива на пяна и към нея бавно се добавя разтопения шоколад. Разбърква се добре с миксер. Това количество е напълно достатъчно за украста на 24 кексчета, като дори остава доста материал за награда на майстор-сладкаря.

За декорация на кексчетата използвах готов шаблон - безплатен за некомерсиални цели, който изтеглих от тук. Шаблонът разпечатах на картон А4 и изрязах с "къдравата" ножица на децата. Кошничките оформих с мини-телбод, а кръгчетата закрепих на половинки от шишчета за скара с пистолет за силикон.

Поредността при украса на кексчетата е:
1. Оформих кошничките и поставих кексчетата в тях.
2. Шприцовах муса върху кексчетата с помощта на накрайник, подобен на Уилтъновия 1М - моят е от баба ми, която го ползваше за маслени сладки-шприц.
3. Поръсих разноцветни топченца.
4. Набучих отгоре "китката"

и воала! Ето какво се получи:


Рожденичката ги хареса.


No comments:

Search This Blog